Załącznik Nr 1 do Zarządzenia Nr 96/2021
Burmistrza Radomyśla Wielkiego
z dnia 03 września 2021 r.
REGULAMIN WYPOŻYCZANIA INSTRUMENTÓW MUZYCZNYCH W SZKOLE
MUZYCZNEJ I STOPNIA W RADOMYŚLU WIELKIM
I INFORMACJE OGÓLNE
- Szkoła Muzyczna I stopnia w Radomyślu Wielkim zwana dalej „Użyczającym” na mocy
Porozumienia zawartego pomiędzy Samorządowym Centrum Kultury i Bibliotek w Radomyślu
Wielkim, reprezentowanym przez Dyrektora Artura Olchawę, a Szkołą Muzyczną I stopnia w
Radomyślu Wielkim, reprezentowaną przez Dyrektora Pawła Stanosza z dnia 01 września 2021 r.
umożliwia wypożyczenie instrumentów muzycznych w ramach posiadanych możliwości. - Instrumenty muzyczne są wypożyczane uczniom odpłatnie, na podstawie umowy wypożyczenia
instrumentu – zwanych w dalszej części „Użytkownikami”. - Wypożyczony instrument przeznaczony jest wyłącznie do realizacji programu nauczania.
Niedopuszczalne jest wykorzystywanie go do innych celów. - Użytkownik nie może oddać instrumentu muzycznemu w podnajem lub użyczenie osobom
trzecim. - Użytkownik ma obowiązek dbania o stan instrumentu i jego wyposażenie.
- Osobą odpowiedzialną za wypożyczenie jest nauczyciel prowadzący zajęcia nauki gry na danym
instrumencie.
II PROCEDURY WYPOŻYCZANIA I ZWROTU INSTRUMENTÓW - Wypożyczenie instrumentu dla ucznia odbywa się na pisemny wniosek rodzica ucznia, zgodnie z
sugestią i w obecności nauczyciela prowadzącego zajęcia nauki gry na instrumencie, w godzinach
pracy administracji Szkoły. Wzór wniosku stanowi załącznik nr 1 do Regulaminu. - Podstawą wypożyczenia instrumentu muzycznego jest umowa zawarta pomiędzy Szkołą
Muzyczną I stopnia w Radomyślu Wielkim, a Użytkownikiem, stanowiąca załącznik nr 2 do
Regulaminu i potwierdzenie wpłaty za wypożyczenie instrumentu. - Każdorazowo instrument przed wypożyczeniem (również w przypadku jego wymiany) musi być
sprawdzony przez nauczyciela. - Każdy instrument jest wypożyczony na czas określony w umowie.
- W przypadku rezygnacji z nauki Użytkownik ma obowiązek zdać instrument i rozliczyć się z
opłat za jego wypożyczenie w terminie 7 dni od daty rezygnacji. - Na żądanie Szkoły Muzycznej I stopnia w Radomyślu Wielkim Użytkownik zobowiązany jest do
zwrotu instrumentu.
III ZASADY KONSERWACJI I UŻYTKOWANIA INSTRUMENTÓW - Użytkownik ponosi odpowiedzialność za utratę bądź uszkodzenie instrumentu.
- Uszkodzenia lub naprawy instrumentów mogą być dokonywane po akceptacji Dyrektora Szkoły w
zakładach specjalistycznych, w tym wskazanych przez Szkołę na koszt Użytkownika. - W przypadku:
a) trwałego uszkodzenia instrumentu powstałego na skutek jego niewłaściwego użytkowania,
niedbalstwa, naprawy przez osoby do tego nie uprawnione, uszkodzenia uniemożliwiającego naprawę,
b) zagubienia lub kradzieży instrumentu
Użytkownicy o powyższym fakcie zobowiązani są do pisemnego powiadomienia Dyrektora Szkoły. - Sytuacje określone w pkt 3 zobowiązują Użytkowników do pokrycia kosztów naprawy bądź
zakupu nowego instrumentu tej samej klasy. - Użytkownicy dokonują na własny koszt wymiany następujących elementów:
a) w instrumentach smyczkowych – strun, włosia i kalafonii do smyczków
b) w instrumentach dętych – stroików do klarnetu, saksofonu, ustników do trąbki, puzonu, waltornii
c) w instrumentach perkusyjnych – pałek
d) w gitarach – strun
- W uzasadnionych przypadkach asortyment wymieniony w punkcie 5 decyzją Dyrektora Szkoły
może być wymieniony na koszt szkoły.
IV ZASADY ODPŁATNOŚCI ZA WYPOŻYCZONY SPRZĘT - Kwotę opłaty za wypożyczenie uczniom instrumentów muzycznych ustala Burmistrz Radomyśla
Wielkiego. - Użytkownik uiszcza opłatę za wypożyczenie instrumentu zgodnie z zawartą umową.
- Opłaty są wnoszone z góry przed podpisaniem umowy na konto Gminy Radomyśl Wielki,
Nr konta: 87 9479 0009 2001 0000 0169 0004 z dopiskiem „Wypożyczenie instrumentu
dla…………………………” - W sprawach nie objętych Regulaminem stosuje się obowiązujące przepisy prawa, w szczególności
kodeksu cywilnego.